Pozice TADÁSANA, HORA

TADÁSANA, HORA

Asi vás nepřekvapí, že i základní stoj je vlastně pozicí. Je jí statická, klidná a pevná pozice Hory. Pokud bychom chtěli tuto ásanu více přiblížit, začneme u síly a stability našich chodidel. „Pevná půda“ pod nohama je důležitá pro vstup a nastavení pozice. Teprve tehdy můžeme vnímat stabilitu, jistotu a sílu, kterou nám pozice dává. Hora nebývá ukotvena jenom k podkladu, prostupuje mnohem hlouběji do zemské kůry a přesto, že se v ní odehrává mnoho pochodů a dějů, zůstává ve své síle za všech okolností. Ať fouká, prší, padá sníh nebo ji vysušuje slunce. Stabilita pozice vychází ze třech míst na našich chodidlech (z pod kloubu palce nohy, pod malíkem a ze středu kosti patní), které můžeme v představě spojit do trojúhelníku, ukotvit a současně rozprostřít prsty nohou do podložky či do země s chodidly na těsno či na šířku kyčlí. Páteř je vytažená v celé délce a v pomyslném prodloužení stoupá vzhůru. Jako vrchol hory se tyčí k obloze z nejvyššího místa na naší hlavě. S rozhledem, výškou dotýkající se nebe. Brada lehce přitažená k jamce hrudní kosti vyrovnává protažení v krční části páteře, paže zůstávají volně podél těla s prsty směřujícími na vnější kotníky. Důležitý je i pohled (drišti) přes špičku nosu a komplexní vnímání pozice umocní případné zavření očí. Zkuste chvíli setrvat, prodýchávat a jak se někdy říká, být pevnou horou, kterou jen tak nic nezasáhne. Vysoká, stabilní, pevná na všech úrovních. Pozici můžeme využít i k meditaci. Vnímat spojení se zemí, a přitom se dotýkat temenem hlavy či vytažením paží oblohy. Nechat proudit energii ze země volně skrze tělo vzhůru. Stavět vlastní jistoty a stabilitu díky této pozici co nejčastěji.

Muscle Factory Březnice